Thursday, March 02, 2006

Estratègies innovadores


Aquest incunable de dossier comercial d’EDR Interactiva SL que anem desgranant en els darrers dies té una secció que només fa que confirmar el modus operandi d’aquest muntatge. Es titula, com es pot veure a la imatge, “Com sortir a e-noticies”. “Com podem ajudar la seva institució/empresa?", diuen.

Aquí comença una reflexió inèdita en la història de la comunicació mundial. Se’ns recorda que fins ara si vostè volia triomfar o sortia als diaris i/o pagava anuncis o ja s’hi podia posar fulles. Ara no, gràcies a aquests experts de l'E-noticies, tu seràs algú i sortiràs de l’ostracisme. Com? Doncs passant per caixa, amb això sí que la innovació és zero, però d’una manera que semblarà una informació espontània d’actualitat. Ens recorda aquells espais de matinada en què es promocionen estris per tallar verdures, aparells miraculosos per endurir abdominals o matalassos que s’inflen en un minut. Et fan una notícia, una foto, una enquesta, una entrevista o un article i es fa el miracle. És a dir, informació pagada sense que ningú ho sàpiga. Tot és, en definitiva, el que ells anomenen “Publicitat&estratègies de màrqueting i comunicació”. I si no t’interessa t’acabarà interessant perquè si no compres sortiràs igualment però d’una altra manera. O això és el que sembla, perquè hi ha polítics i gent molt rellevant de la vida pública catalana, com ara el president del Barça que rep garrotades constantment.


ebruticies@yahoo.com

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home