Friday, March 03, 2006

Quins valors vas aprendre als "padres", Rius?

Una de les coses que ens xoquen és saber quins valors va captar Xavier Rius (Javier Tejedor) durant la seva formació a "Els Padres" de Sant Andreu del Palomar de Barcelona. Hem arribat a la conclusió que l'actual director d'E-noticies no estava massa atent a les classes del Jesús, Maria i Josep del Pare Manyanet. En què pensava quan anava cap a classe del carrer Pacífic tot passant per la que aleshores s'anomenava plaça de les Rates de La Sagrera?

Per què has acabat així si a "Els Padres" t'endinsaven en la fe, et feien aprofundir en la Paraula de Déu i rebies els sagraments ?

En qualsevol cas una cosa està clara. I és que el vuitè Manament no et va quedar. Te'l recordarem per si les e-mosques: el vuitè Manament diu "no diràs falsos testimonis ni mentiràs". Ho hauries d'escriure mil vegades a la teva columna. Ai si el Pare Manyanet aixequés el cap.

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Sembla que li van quedar més les influències de passar cada dia per la plaça de les rates...

3:04 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hahahahaha!

3:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

I quins valors heu après vosaltres, que us dediqueu a llençar merda des de l'anonimat? No feu allò que critiqueu dels altres?

11:14 AM  
Anonymous Anonymous said...

i què et penses que fan des d'e-noticies amb els comentaris? I tu? Per què no dones la cara tant que critiques? Si ets coherent, ho faràs.

12:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

No cal que us baralleu. L'anonimat d'e-bruticies forma part del joc d'e-bruticies i evidentment qui vulgui seguir el bloc ho fa conscient del que representa aquest anonimat.

Per mi el treball del dia a dia, i l'estil de redactar, em donen una garantia de la informació que toquen es prou fidel a la realitat.

Trobo molt menys honest la manera que utilitza en Rius l'anonimat. Ell com a moderador totpoderós utilitza el seu poder per decidir quin comentari (anònim) dona per bo i quin no deixa passar. Això si que és maquiavèlic. Així actua el Princep Rius.

2:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

Javier Tejedor?

4:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

E-brutícies no llença merda. Tot el que està sortint per ara té tota la pinta de ser veritat. L'enganxada de l'IQUA aquesta és monumental.

5:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

El Mundo Sección de Comunicación, viernes 24 de abril de 1992
LA SAGA DE LOS RIUS

Un especialista en temas de defensa, harto que le confundan con un redactor que cubre los mismos temas y firma igual que él

Cristina Frade

"He aquí una situación digna de un cuento de Kafka", dice uno. "Póngase en mi lugar", pide el otro. Ambos trabajan en Barcelona y escriben sobre los mismos temas, pero no se trata de una simple rivalidad profesional. Los dos, mal que le pese a uno de ellos, son Xavier Rius.
No siempre ha sido así. Al parecer de este hecho insólito sólo se percató en septiembre de 1991 el primero de ellos.
Entonces a nadie de los que le conocen le extrañó leer en La Vanguardia un artículo suyo sobre la mili y la guerra del Golfo. Vinculado al Movimiento de Objetores de Conciencia hasta 1987, Xavier Rius Sant -Rius a secas en la Prensa- es autor de varios libros y especialista en temas de defensa. También escribía hasta entonces, en todos los periódicos de Barcelona y Madrid, excepto Ya, ABC y La Vanguardia. En septiembre de aquel año muchos pensaron que había añadido esta cabecera a la larga lista de medios que colaboraba. En realidad el Xavier Rius de La Vanguardia no era él, sinó un periodista del diario barcelonés, Javier Tejedor Rius, especialista también en temas de defensa que en agosto de aquel año había decidido invertir el orden de sus apellidos y suprimir el paterno de su firma.
El primer Rius pidió a la dirección del periódico que aclarara de alguna forma la confusión creada por el hecho que dos personas distintas escribieran sobre los mismos temas con la misma firma.
Mandó cartas a Juan Tapia, director de La Vanguardia, habló con el redactor en cuestión, puso su caso en conocimiento del Colegio de Periodistas de Barcelona y llegó a enviar requerimientos notariales sin éxito.
Casi todos reconocen que no le falta razón, pero legalmente no se puede hacer nada. Ante el fracaso de sus gestiones, ha optado por firmar con sus dos apellidos y ha propuesto a su doble que haga lo mismo. De paso, aprovecha cualquier ocasión que le brindan los medios para deshacer
el entuerto.
"Es muy desagradable que te atribuyan lo que no es tuyo o que alguien crea que ha hablado contigo cuando en realidad lo ha hecho con otra persona", afirma.
Xavier Rius, el segundo, asegura que "anteponer el apellido materno al paterno -en un país más bien machista como éste- no es demasiado habitual, pero tan legal como pagar impuestos".
"Lamento cualquier confusión, pero puedo asegurar que no ha sido mi intención plagiar, imitar o usurpar la identidad de mi colega",explica. "De hecho, tal confusuión no existe, ya que él colabora en Prensa con artículos de opinión y yo sólo hago información".
No está dispuesto a cambiar su nueva firma aunque reconoce que le traido más quebraderos de cabeza que un cambio de sexo"

7:28 AM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home