Monday, June 12, 2006

E-notícies va tard...com sempre




Que E-notícies es dedica a reciclar noticies passades o robades fent-les passar per noves no és cap novetat. Avui, però, tenim un cas de la segona mena que a més ens permet fer una reflexió que permet aclarir encara més el frau que suposa l’autoanomenat “Diari de referència en català”.


El dimarts 6 de juny (primera imatge) E-noticies publicava una noticia referida al conseller d'Economia, Antoni Castells, segons la qual el seu departament havia atorgat una subvenció a un grup de recerca que ell havia dirigit anteriorment. Fins aquí correcte.




Un hàbil lector, però, ens ha fet veure que aquesta notícia ja la va publicar el 23 de maig (segona imatge) un autèntic confidencial i a sobre gratuït i no aquest invent de l’e-cosa que sempre va tard i que a sobre, si vols veure el confidencial, et cobra malgrat haver rebut finançament dels ciutadans. Es tracta de Busot, una autèntica sorpresa que ha irromput a Internet amb força i obtenint informacions que acaben amb articles que, efectivament, no es troben en altres mitjans. Un confidencial de debò que en quatre dies ha donat mil voltes a E-notícies, sense egolatria, sense diners dels ciutadans i sense amagar audiències, que per cert no són gens menyspreables. Sense tants escarafalls, en definitiva. Una mostra que el que compta finalment és el talent i no les martingales.

Però en Javier Tejedor (Xavier Rius) no té vergonya i en la penombra de la redacció d’E-notícies mira a banda i banda i si no el veu ningú gairebé copia, enganxa i no cita l’origen d’allò que tan li hauria agradat saber i malaeix perquè algú li ha passat la mà per la cara. Rius, potser si no estiguessis tan distret enregistrant converses amb l’exconseller primer Josep Bargalló sense la seva autorització no arribaries tard...com sempre.


ebruticies@yahoo.com

NOTA: Durant molts mesos E-brutícies ha tirat sense comptadors ni estadístiques. El dia 9 de juny va fer un mes que havíem instal·lat un sistema de medició i ens ha sorprès veure com hem superat els 3.100 lectors acumulats i més de 5.400 pàgines vistes. Ens pensàvem que seríem quatre gats però sembla que hi ha uns quants enganxats, dit amb tota la simpatia del món. A tots vosaltres, moltes gràcies. I a tu Rius també que segur que t'ho mires.

10 Comments:

Anonymous E-brut said...

Jo fa temps que penso que estaria bé que alguna ànima caritativa es donés d'alta al servei 'Confidencial x2', i publiqués les notícies que hi apareixen en algun bloc. Evidentment, aquest bloc hauria d'estar als EUA, ja que els d'e-notícies sembla que només són valents amb els gestors de blocs locals.

Algú s'ofereix?

2:30 PM  
Blogger  said...

1.- A qui li interessen les noticies confidencials de l'e-noticies? Si només mirant els enunciats, ja fan llàstima.

2.- A 1€ per cada noticia l'ànima caritativa no duraria massa.

3.- La gent només visita e-noticies per llegir els comentaris de les noticies. Només és un forum. Potser només em llegeixo 2 ó 3 noticies cada setmana. Imagineu l'interessants que són.

11:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

e-noticies només s´aguanta pels comentaris, és cert. Reconec que hi entro sovint només per mirar els comentaris i comentar, i tots plegats fem que aquesta farsa continui. Crec que a partir d´ara no hi entraré mai més.

2:51 AM  
Blogger  said...

Un altre exemple que e-noticies fa tard.

Aquesta notícia de vilaweb té data de 14/06/2006 a les 15:56
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=1940821

i a l'e-noticies ho ha tret algunes hores després. A les 17:00
http://www.e-noticies.com/actualitat/totes-les-retallades-de-lestatut-a-madrid-967.html

Jo també m'he fixat que moltes de les imatges que utilitzen a l'e-noticies són les mateixes que les d'alguns diaris com l'Avui. No sé si són fotos d'agència, o directament les copien dels diaris.


Cal dir que vilaweb també fa una mica tard, jo ho tenia de feia alguns dies.

1:33 PM  
Blogger  said...

També cal dir que mentre Vilaweb enllaça el document des del lloc d'orígen (web de la plataforma pel dret a decidir)

En canvi, e-noticies, enllaça el document des del seu ordinador (per augmentar les estadístiques suposo) i ni tan sols anomena que ha distribuït el document.

Salut !!!

1:37 PM  
Blogger fsf said...

http://juisju.blogspot.com/2006/06/rius-teje
dor-xavier.html

10:29 PM  
Anonymous Anonymous said...

Flipant aquesta web del company Bosch. Ara s'entenen moltes coses.
http://juisju.blogspot.com/2006/06/rius-teje
dor-xavier.html

2:15 AM  
Anonymous Anonymous said...

Seria important que també es valorés infoesports.com, que és de la mateixa gent i la mentida i la demagògia també és molt i molt gran.

7:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

Pel que sembla han fet un ridícul espantós dient que google ja té el domini .cat, quan en realitat és un subdomini de ppcc.cat

10:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

En Tejedor també es va copiar el link al manifest d'en Carretero crític amb la direcció d'Esquerra. A part de no citar en cap moment l'origen de la font va tenir la barra de publicar-ho 48 hores després i a sobre s'autoanomena "diari de referència". Referència de què?

4:53 AM  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home